“Booktoker” 📚 fineste Rikke Neverdal.

GRATULERER RIKKE For ei herlig dame 
 joda Rikke😉, i en alder av 23 er du blitt nydelig dame. Et kjent fjes pĂ„ TV apparatet mitt, Rikke Neverdal 
 dattera til venninna mi pĂ„ Hadeland 
 Etter hva jeg forstĂ„r er Rikke en av de fĂžrste og den stĂžrste i bokanmelder samfunnet pĂ„ TikTok som deler meninger om bĂžker, en digitalt bokklubb. Hun fant en bokomtale pĂ„ TikTok og fikk ideen til en “klubb” som kunne dele sine meninger og kanskje inspirere andre til Ă„ lese. Her sier du din mening om boka bĂ„de pĂ„ godt og vondt. Rikke forteller at mammaen hennes   er den store inspirasjon til bok gleden hennes. Jeg er stolt av Ă„ kunne si at denne unge damen og henne mamma er bekjente. Selv er jeg periode bruker av bĂžker, bĂ„de papirform og lyd bok. Kjenner igjen gleden av Ă„ lese bok, og hvor utrolig fritt en bok kan tolkes. Å les gir muligheten til Ă„ bidra i fortellingen,  lage sitt eget bilde av hendelsen, fĂ„ tanker og meninger uten innblanding fra andre, se ting i fugleperspektiv, vĂŠre en del av og leve seg inn i et “annet liv”. Jo, nĂ„ skal jeg finne frem boka mi igjen. Du fĂ„r hĂžre litt mer fra min perm til perm opplevelse om en stund.

Tusen takk Rikke for ditt engasjement og jobb du gjÞr for at lesing og boka skal fÄ liv igjen.  

Du finner Rikke pÄ TikTok under navnet @Norwegian_bookshelf.

 

UNILABS! kan jeg stole pĂ„ at mine bilder er korrekt vurdert? Kjenner jeg blir sint, fortvilet og litt bekymret. Jeg var pĂ„ MR rĂžntgen fĂžr jul, fikk tilbakemelding om at alt er ok, og stoler selvfĂžlgelig pĂ„ det. SĂ„ hĂžrer jeg i dag et “noen” bilder er sendt ut av landet og vurdert av mennesker som aldri har vĂŠrt i nĂŠrheten av Ă„ kunne norsk. Da blir jeg litt forbanna ogsĂ„, irritert er bare fornavnet. NĂ„ er det MITT liv det er snakk om, og nĂ„r jeg gĂ„r til doktormannen forventer jeg at jeg blir tatt pĂ„ alvor. Gebyret jeg mĂ„ betale tilsier at jeg har KRAV pĂ„ et svar jeg kan stole pĂ„. Har jeg fĂ„tt det tro?

 

BILLA MI (caravelle bilen min) Fikk som tidligere nevnt en veldig godt ombygd bil tilbake fĂžr helga. SĂ„ i dag fĂžyk hun inn pÄ versted. Ingenting galt  
 eller jo men det fĂ„r bli en annen skĂ„l. Hun skal nĂ„ fĂ„ litt “body work” Har en skade under skyvedĂžra og nĂ„ skal den repareres. Leverte bilen pĂ„ verksted i gĂ„r kveld og hĂ„per Ă„ se henne igjen om relativt kort tid. Har forsĂžkt Ă„ fĂ„ meg leiebil 
 men det er “tomt” for leiebiler i TromsĂž denne uka. Finer ingen ledig bil pĂ„ noen av utleierne. SĂ„, jeg ringet forsikringsselskapet for Ă„ hĂžre om jeg kan fĂ„ dekket det dersom jeg fĂ„r “leid” hos private. Joda, null problem, jeg fĂ„r dekt kr 250 pr dag som kompensasjon. OK, nĂ„ ble det litt krasj i den Ăžkonomiske hjernen min 
 det koster vesentlig mye mer Ă„ leie bil en dag hos firmaene 
 ja, nei 
 jeg gjĂžr ingenting med det, men ble bare litt overrasket over den store forskjellen. Jeg bor ca 3 km fra der skolebilen stĂ„r parkert og Kensi syns det er helt greit Ă„ gÄ den turen fĂžr jobb 
 eller fĂžr hun skal vĂŠre hjemme alene en stund. NĂ„r det er sÄ knallfint vĂŠr og fĂžre som i dag, er det null problem.

 

 

Ha en riktig fin mandagskveld 🕊 og god natt ❀ 

og du 
 Drþm ditt liv, lev drþmmen 


 vi hþrs 
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg