Blåste opp til fri i dag 💨

Alle fjelloverganger i Finnmark er stengt. Det er store problemer med fremkommelighet også her i Troms. Farevarsel for kraftig vind, så jeg forstod tidlig at jeg har fri i dag. 

 

 

Turen vår i går ble vellykket og nordlyset gav turistene en vanvittig opplevelse …. igjen 💥

 

 

Noen ganger strekker turene ut alt for lenge i påvente av at nordlyset skal vise seg, og det er ingen garanti for fyrverkeri. De siste dagene har det vært helt magisk lys, og det har kommet mellom 21 og midnatt. Det som er spenningen er om lysbølgene tar seg opp, for det varierer og har absolutt ingen fasit. 

 

 

Som jeg nevnte i starten er det ingen turer i dag, været rår vi lite med.

Var innom reiseselskapet vi kjører for i dag, måtte lever et lite tjuveri jeg holdt på å begå. En jakke 🤭 en veldig god jakke. Litt lite å gjøre seg til kjeltring for … har jeg lært. Der hadde det være turister innom for finne ut hva gjør de i Tromsø på en da som dette? om det var plass på nordlys tur i dag kanskje? Den veldig så tålmodige reiseoperatøren forklarte at det er nødvendig med en liten mulighet for klar himmel for å se nordlyset … og utsiktene (så tittet hun ut vinduet) er svært små i dag. Ja, sånn blir det … ta dere en tur på byen eller i et shopping senter, rusle rundt å kikke, vindus shoppe og ta dere en kaffekopp. Pass på å hold dere langs veggen – det blåser, som dere har oppdaget, helt vidt og hemningsløs. 

 

 

Her i stua blir det zappe på tv, lage litt mat, strikke, så skal jeg lure meg ut en tur med pelsklingen en bitteliten turt og bare la kvelden sige på 🧶

 

Lag deg en deilig kveld ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg