Arbeid med mening 🙏🏻

 

Siste time med en herlig elev i dag. Ferdig og klar for førerekort, nei … flytte. Vi har jobber og strevd med alle disse trinn og nøkkelpunkter, brutt vikeplikter, glemt fotgjengere som dessverre måtte stoppe for oss … så fått orden på lover og regler, fart mot kryss, vikeplikt, fotgjengere som nikker og smiler når vi setter ned farten og stanser, takle lyskryss og rundkjøringer … og så måtte vi avslutte. Sånn er det noen ganger, må avslutte før vi er helt ferdig. Normalen er jo at elevene avslutter med førerkort i hånden og tar turen alene ut i verden. Nå håper jeg at vi har jobbet frem til et grunnlag som gjøre det enklere å komme til nytt sted å starte litt “på nytt”. Det aller største håpet mitt er at troen på at dette er mulig å få til, motivasjon for å fortsette er på plass. Jeg kjenner at jeg liker å kunne bidra når “det lille ekstra” er det som gjør forskjellen for elevene. Er kanskje miljøterapeuten i meg som tenker at det være mulig å finne en vinkel inn i en god innlærings syklus. Det kan også skyldes at min kjære sønn har hatt dette behovet og som mamma har jeg forsøkt å se alle muligheter gjennom oppveksten. Jeg er av den oppfatning at med rett tilrettelegging er det mulig å nå målet. Problemet med dette, i det private næringslivet som trafikkskolen jobber i, er økonomi. Timene koster og elvene vil veldig gjerne ha minst mulig timer, bruke minst mulig penger. Det forstår jeg utmerket godt, samtidig ser vi at dødsulykkene øker drastisk. Så er spørsmålet om opplæring kan bidra for å redusere ulykkene. Ja det er mulig, men da må også økonomien i dette ivaretas på en annen måten. Kan opplæringen delvis dekkes av det offentlige? skal det inn i skoleverket slik at den blir gratis. Vil kjøresimulator bidra positivt? Ja, jeg har en formening om at en god kombinasjon vil være med å bidra, og jeg mener også at vi må komme i gang med dette nå. Vi har ingen fler å miste på veien.

 

 

Lille gull har i dag vært med på sitt livs første bilvask i maskin. Ja bilen ble vasket, vi satt pent inne i bilen … og det kan hun helt klart greie seg uten i fremtiden. 

 

Hvis blikk kunne drepe … da kan det tenkes har det svært ubehagelig … 🫠

Jeg måtte bare ta tak i “overflyttet” arbeid som “lå igjen” fra i går. Nå er bil vasket, bobil klargjort for ferietur som starter på lørdag og klær på snora – klar til å flytte inn for turen.

I dag tok vi turen til bukta. Det er aldeles nydelig nå og nesten umulig å komme i seng. Elsker disse sene kveldene, solnedgang, lyset og god temperatur. Kveldsturene blir en deilig avslutning på dagen. 

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

RIP 

 

2 kommentarer
    1. Du skriver så bra Irene.. lever mæ helt inni det du skriver om..og er masse enig med deg 🥰God ferie til dæ og lillegull..går turen mot Alta..så har jeg å ferie..Bare pling på 🌷🐕

    2. Tusen takk gode du. Hyggelig med tilbakemelding, setter stor pris på det.
      Turen starter mot Lofoten, så blir det litt været, nesa og innfallsmetoden etter det. Er jeg i Alta hører du selvfølgelig fra meg 🐾🥾
      Ha en deilig torsdag ettermiddag og kveld 🌼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg