Å ho der ja … det har vært mæ i dag🤭

Har brukt tid på tlf i dag … med disse som skal vite en god del om vei. 

På turen til Vollan i dag satt jeg å funderte litt på dette med underganger. Altså, nå en vei krysser en annen på hvert sitt plan. Den en veien kjører «under» den andre. Så tenkte jeg litt på hvor høye disse er, OG er det noen standar for høyde på disse. Når vil det skiltes dersom høyden er «lavere» en «normal» OG hva er normalen? Hvor går grensa for denne undergangen uten skilt?  

 

 

Dette er sånn jeg kan finne på å miste nattesøvn av … eller nei … men jeg våkner som et spørsmålstegn og fortsetter å lure neste dag. 

Jeg ringte statens vegvesen. Nei, de hadde ingen lister som jeg kunne se på. Men dette er en kommunal vei, så kommunen bør vite dette. Javel, jeg ringte kommunen. Nei det her er helt ukjent sa damen jeg snakket med. Hun sa at statens vegvesen hadde med dette å gjøre … noe jeg kunne fortelle henne at det var feil. Jeg har akkurat snakket med SVV og de sendte meg til deg. Hun skulle undersøke og gi meg tilbakemelding. Og jeg fikk et lagt og hyggelig svar og det var flere som ble involvert i saken og det ble henvist til at det er SVV som eier og skal drifte disse «greiene». Det har jeg i dag fått bekreftet at de vet ingenting om. Det ble altså ingen helt konkret svar på om det er en «standar» høyde … eller et minste krav for en undergang uten skilt for høyde begrensning. 

For sikkerhets skyld undersøkte jeg om det finnes en slags liste for dette på det stor internettet, men det eneste jeg finner er liste for aksel last sommer / vinter det er begrensinger for vekt og lengde på kjøretøy, men ingen liste for avvik på høyde for underganger. I en bisetning fra en av damens kollegaer referere han til 4.85 og da tenker jeg at dersom det under denne høyden vil det stå skilt. Om det stemmer vet jeg altså ingenting om. 

Nå blir det spennende å se om det komme noe mer ut av dette. Og skulle du vite noe … så bare si fra.

 

 

Her er lufta gått ut av denne damen. Tar kvelden nå, tidlig opp og laaaaaang dag i morgen. 

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg