Å for en knallfin dag ❄️☀️

 

Er sliten og tappa for energi av byråkrati og vanskelige systemer. Allikevel, jeg har det strålende i dag og været viser seg fra sin aller beste side i Tromsø. Sola skinner og det ser ut til at det skal vare i hele dag og langt på natt. Har kjørt unna litt på dagen, vært innom kontoret en snartur og skal ut på “mørkekjøring” i dag.  Mørkekjøring uten snø er helt klart å foretrekke, så jeg er takknemlig for at snøværet tar en pause. Litt tilbake til legegreia mi … jeg forstår at det er vanskelig å få leger nok til fastlegeordningen. Er det rett og slett for lite leger eller, er det systemet som “hindrer” legen i å ha fler pasienter. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har overhode ingen faktakunnskap om problemet, bare praktiskunskap om vanskene med denne ordningen.

Nå se det ut til at det vil være en annen løsning på noe av problemet mitt, og det ønsker jeg velkommen. Er med andre ord i gang med søknad til ny bil. Stakars Billa mi er sliten i ledd og lemmer, har fått en ganske alvorlig inkontinens og har liksom litt lite krefter igjen. Hun harker seg i gang og gjøre meg alltid den tjenesten å få meg frem dit jeg skal. Så får jeg håpe vi holder ut sammen til en ny lang og humpete prosess er gjennomført. Nest “motstand” i livet mitt nå er å få de rette ord på rett plass i søknaden, så jeg slipper å få den tilbake med beskjed om at det mangler informasjon … eller vedlegg det er krav om. Det om å gjøre å “holde tunga i rett munn” nå dette skal utføres, jeg trenger en litt raskt gjennomgang og behandling … ha ha ha … søknadsprosess på ca 8 mnd. Når søknad er innvilget må jeg på utprøving av bil hos nav, bestilles bil fra forhandler og den skal leveres … sånn ca 6 mnd vente tid på bil … ja kanskje flaks og den står i landet når jeg er kommet dit. Da er det et par tre mnd med ombygging og vips så har jeg en ny bli. At sykdom medfører en grad av styrke i et menneske er helt klart. Skulle kunne bruke dette konstruktivt på en CV … men det er vel informasjon som kan virke mot sin hensikt. Sta og utholde … og i sammenheng med sykdom er det kanskje vanskelig å komme på intervju.

Apropos intervju. Jeg søker fra tid til annen på jobber jeg tror jeg kan tenke meg og kanskje kan få. Så, på søknader til statelig eller kommunale jobber står det avkryssingsvalg som for eksempel: har du funksjonhindring? så er det å krysse der da. Det som er trasig i denne sammenheng er at jeg med ganske stor sannsynlighet blir kalt inn til intervju, fordi jeg har utdannelse og praksis som “kan” være tilstrekkelig for stillingen. Altså blir jeg invitert til møte, men det er lite trolig at jeg får jobb. Offentlig plikter å kalle inn person med funksjonshindring til intervju når utdanning og erfaring er der. Jeg har noen ganger vurdert om jeg skal la være å krysse av, og hva om jeg da kommer på intervju og forteller at jeg er kronisk syk og har en bevegelseshindring. Ærlig med en gang eller holde igjen og “overraske” arbeidsgiver dersom jeg kommer på intervju? Dette er vel noe av det vanskeligste jeg vet om i jobbsammenheng. Gi opp er som tidligere sakt et helt ukjent alternativ for meg så her er det bare å få søknaden av sted, huke av i rett alternativ og krysse fingrene. Spennende jobb som jeg har jobbet i tidligere og trivdes godt i. Må bare prøve.

Ut på tur. Lille gull, ja Kensi mi skal være alene litt i kveld og da er det akkurat passe med en god tur før jeg drar. Hvem kan si NEI til lykkepilla i strålende sol 🐾 ☀️ 🥾 Å jeg kunne ruslet rundt på tur hele dagen om det var mulig.  Funnet de små koselig plassene som bare var “mine” for en liten stund. Nytte natur, vær, matpakke og en kopp med varm drikke. Det er lov å drømme seg bort og finne disse “små juvelene” også i nærmiljøet … nesten midt i byen. Og i dag så det slik ut 

 

 

Museumsbygningene i folkeparken.

 

 

 

 

Bukta er et nydelig sted og det er alltid folk her.

 

 

Har foresten levert Vikinglotto i dag og tenker at livet mitt skal være ute på tur og blogg etter dette. God plan? ja eller en plan i alle fall. Hva var det første du gjorde/kjøpte når beskjeden om at 74 mill snart er på konto? jeg hadde helt klart ringt en psykolog og en økonom … etterpå håper jeg “noen” hadde ringt legevakten. 

Ha en strålende onsdag og lykke til i kveld 💵 … dersom du er med.

… vi hørs …

Tusen takk for at du kikker innom bloggen. Liker du deg her og tror andre kan være interessert setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook. Du finner meg også på Instagram 

 

Joda, selfie i dag også 🤣

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg