Trist … ufattelig trist 😔

 

En uke siden jeg fikk den trasige beskjeden om at et menneske som har vĂŠrt i livet til min lille familie, er gĂ„tt bort. Det kom som lyn fra klar himmel og jeg vet ingenting om grunnen. Den er ogsĂ„ uvesentlig for min del. Et menneske med stĂžrste delen av livet forran seg er borte. Jeg skal for orden skyld ogsĂ„ si, sĂ„ ingen lurer pĂ„ hvem det er, at det var et menneske jeg hadde mye med Ă„ gjĂžre en periode i livet. Vi hadde masse flott sammen, og etter en stund var vĂ„r tid “brukt opp” og vi flyttet litt rundt om og hadde svĂŠrt lite kontakt de siste Ă„rene. Det var, slik jeg ser det, helt greit. Slik blir det av og til uten at et blir sorg av det. SĂ„, nĂ„ vil jeg aldri se igjen mennesket. Det er sĂ„ utrolig rart og jeg gĂ„r stadig Ă„ tenker litt pĂ„ det. Ansiktet dukker opp og jeg ser smilet og hĂžrer latteren. Det et menneske jeg helt klart ville kunne mĂžte og alt ville pĂ„ en mĂ„te vĂŠre som om vi var sammen i gĂ„r. Om jeg kjenner savn? Nei 
 mer litt tomhet, som sakt vi har hatt vĂ„r tid pĂ„ en mĂ„te. 

 

SĂ„ rusler tankene videre til de jeg har rundt meg nĂ„ 
 de som det er en stund siden jeg tok kontakt med Ă„ sa hei 
 skal jeg nĂ„ hive meg rundt Ă„ ta kontakt. Njaa 
 eller 
? Jeg tenker ogsĂ„ at det er to om Ă„ holde kontakt 
 er det bare min oppgave Ă„ holde “alt pĂ„ stell”? MĂžte nye mennesker, kanskje gĂ„r vi videre sammen 
 eller bare korte og hyggelige mĂžter, som aldri mer en det, er det sĂ„ galt? Jeg er en person som trives i eget selskap, kjeder meg sjelden, har masse flotte folk rundt meg bĂ„de nĂŠrt og fjernt 
 ja noen er en flytur unna. Jeg storkoser meg pĂ„ tur og har jo verdens beste tur kompis i bĂžlla mi, sĂ„ jeg er vel den som oftest holder meg “litt unna”. Et annet men i denne sammenheng er at jeg kjenner motstand pĂ„ Ă„ plutselig bare banke pĂ„ dĂžra. Det er en Ăžvelse med fare for Ă„ trĂ„ noen pĂ„ tĂŠrne. Jeg elsker nĂ„r folk “bare dukker opp” og har alltid tid til en pause i hverdagen 
 ja om jeg er hjemme selvfĂžlgelig đŸŸđŸ„ŸđŸ„Ž Jeg har forstĂ„tt at dette er “gammeldags” og at ukeplanen er sĂ„ satt for mange at det mĂ„ avtales tid for slike mĂžter. Da blir det lett til at jeg 
 tar pĂ„ godesko, tar med bikkja og labber en tur 😉

 

 

Hvorfor i all veden tar jeg sĂ„ opp dette? Har overhode ingen peiling 
 bare godt fĂ„ sakt, og kanskje er det andre som meg đŸ‘‹đŸ» sĂ„ kan vi ha vĂ„rt stille lille felleskap sammen 😁 

NĂ„ er jeg snart klar for nye oppgaver i jobbsammenheng. Jeg har fĂ„tt tilbud og jobb i et selskap som driver i persontransport. Det er i hovedsak turist kjĂžring og mye av dette blir kveld og nordlys kjĂžring har jeg fĂ„tt forstĂ„else av. Det er ogsĂ„ annen kjĂžring pĂ„ agendaen om jeg Ăžnsker mer kjĂžring, men fĂžrst mĂ„ jeg komme i jobb. Det er ogsĂ„ et lerret Ă„ bleke, av den mer overkommelige mengden. Har sĂžkt om kjĂžreseddel (4 – 6 ukers behandlingstid), sjĂ„fĂžrkort (er i produksjon og kommer ganske snart) og til slutt er det oppstart pĂ„ YSK for Ă„ fĂ„ kompetansebevis (yrkes sjĂ„fĂžr kompetanse). Slik det ser ut til er jeg i jobb ca mnd skiftet oktober / november. MĂ„ si at jeg gleder meg til Ă„ komme i gang Â â€œđŸŽ¶ En buss sjĂ„fĂžr, en buss sjĂ„fĂžr er en dame med godt humĂžr 
 ” Og det er meg đŸ„ł

 

Ha en fredelig og god lĂžrdag ❀


 vi hþrs 
 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan vĂŠre interessert, setter jeg pris pĂ„ om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar pĂ„ turene pÄ Facebook og  Instagram

 

4 kommentarer
    1. Spennende Ă„ bli bussjĂ„fĂžr da 🙂 Trist med folk som blir borte. Som du sier, noen forsvinner fĂžr de dĂžr, og det er greit pĂ„ et vis. Det er ikke alltid drama rundt det at man ikke har kontakt, det bare BLIR sĂ„nn.. Men litt rart nĂ„r folk forsvinner for godt.

      1. đŸ€— Har jo hatt fĂžrerkorte og muligheten siden midten av 90 tallet, men aldri kommet skikkelig i gang. KjĂžrte buss en periode etter at jeg tok «lappen» og nĂ„ kjenner jeg at jeg vil ha andre utfordringer. KjĂžrelĂŠrer bransjen er ogsĂ„ berĂžrt av renter, dyrere varer og folk prioriterer pĂ„ en annen mĂ„te 
 og da gjĂžr jeg det og đŸšŒđŸ„ł
        For meg blir det Ă„ leve her og nĂ„ og alltid gjĂžre det jeg kan for at vi «skilles» som venner đŸ«¶đŸ»
        Ha en god lþrdag ettermiddag og kveld 🍀

    2. En fetter av meg har nettopp bestÄtt og fÄtt bussjÄfÞr-lappen! Yuhuuuu!
      Ja det er trist nĂ„r noen forsvinner fra livet og brĂ„tt for alltid ikke er mer <3 Det er fint Ă„ dele tanker her inne – fĂ„ det ut liksom 🙂
      God lĂžrdag videre til deg.

      1. Fant ut at karriere bytte er pĂ„ sin plass nĂ„ 
 skrikende behov for sjĂ„fĂžrer her i TromsĂž đŸ‘đŸ»
        Godt Ă„ dele og sette ord pĂ„ det. Fin Ă„ vĂŠre «personlig» uten Ă„ bli for privat. Kanskje kan det bidra for andre og đŸ™đŸ»
        Fortsatt god sþndag 🍁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg