TA DEN HER đŸ‘ŠđŸŒ NAV

Mamma, du 
 nĂ„ mĂ„ du hjelpe meg. Fikk en mld som jeg trenger litt hjelp med. Har sendt den pĂ„ Messenger til deg, fĂ„r du lest den? Ja 
 eh skal vi se 
 dette er kanskje tull 
 Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ 
 ja 
 DU HAR BESTÅTT FØRERPRØVE I DAG 
 ? Å du din jĂŠvla pĂžbel đŸ€Ł Gratulerer pjokken, nĂ„ har du endelig fĂ„tt fullfĂžrt utdannelsen din. For mer en 10 Ă„r siden sa du i et mĂžte med nav at du ville kjĂžre lastebil, og fikk et snĂžft fra folket pĂ„ andre siden av bordet. Det er for dyrt, utprĂžvinger, testing og jobbsĂžk 
 mĂžter, avslag. Du har holdt ut opp til flere saksbehandlere pĂ„ nav, fĂ„tt vedtak og avslag om hverandre de siste 10 Ă„rene. Du har flere ganger hatt lyst Ă„ gi opp, ombestemt deg og stĂ„tt hele lĂžpet ut. Jeg er bare sĂ„ sykt stolt av deg ❀ og det er mange med meg. Det er gĂžy nĂ„ arbeidsgiver gir gode tilbakemeldinger og helt fantastisk Ă„ bli verdsatt i jobben. GRATULERER gutten min.

 

 

NÄ skal jeg for orden skyld si at det har vÊrt et par svÊrt positive nav kontakter innom i prosessen, takk til dere for at dere hadde troen pÄ og stÞttet guttungen. Det som overrasker meg er at det kan vÊre sÄ stor forskjell pÄ saksbehandlere og tolking av lovverket de forholder seg til. Fra jubel og ja til en knyttneve midt mot i forholdt til akkurat samme problemstilling. Hvordan kan det vÊre mulig Ä fÄ sÄ forskjellige tilbakemeldinger pÄ samme spÞrsmÄl?

Igjen đŸ™đŸ» Gratulerer sĂ„ mye kjĂŠre Kristian, kjĂžr trygt der ute i den store verden. Tusen takk til alle som har bidratt og hjulpet til slik at Kristian har nĂ„dd mĂ„let sitt. Posten Bring og avdelingen hans gir uttrykk for sin glede, det er utrolig flott đŸ‘đŸ» đŸŒč TAKK

Er det nÄ sÄ uvanlig Ä bestÄ en fÞrerprÞve? Nei 
 av og til er oddsen mot en, pÄgangsmotet og kreftene fÄr bryne seg. Da er det ekstra hyggelig nÄr det gÄr bra 
 og et mammahjertet gleder seg vilt.

 

OrdklĂžyveri

I min ferd gjennom hvordagen mĂžter jeg av og til pÄ ord. Jeg har ganske lenge forsĂžkt Ă„ unngĂ„ Ă„ bruke ordet ikke i mine skriverier. Eneste unntak er nĂ„r jeg skriver direkte sitat om noe som er sakt. For Ă„ fĂ„ det riktig har jeg brukt ordet der og kun der. I tillegg forsĂžker jeg unngÄ men. Å bruke men gir meg en forventning av at nĂ„ kommer det noe negativt etter.

SĂ„ 
 jeg hadde en litt ubehagelig erfaring etter en innleding jeg hadde i jobbsammenheng.

“Du er utrolig dyktig og formidler pĂ„ en veldig god mĂ„te MEN
” 
 ja nĂ„ kommer det noe som aldri skulle vĂŠrt sakt eller gjort fra min side 
 er kjapt min tanke. Ordet men gir nesten bestandig beskjed om at det var feil og kjennes nesten som alt ble feil. NĂ„r det da blir fulgt opp av «det er ikke kritikk av det du gjĂžr/sier» MEN jeg ville IKKE gjort det slik.
Hva er det nĂ„ jeg sitter igjen med? feil og faktisk alt feil. Dette gjĂžr du bedre en meg 
 Å NEIDA! Det er et lite Ăžyeblikk jeg er i tvil, og funderte pĂ„ hva jeg skulle gjĂžre annerledes. Absolutt ingenting! Det er din oppfattelse av hvordan du vil gjĂžre dette. Jeg derimot kan kun vĂŠre meg og bruke meg som ressurs i denne sammenhengen. SĂ„ at opplegget “avslĂžrte” poeng du skulle bruke er helt uviktig for meg. Dette problemet oppstĂ„r etter at to skal forholde seg til samme oppgave og dele den. Hvordan skal jeg vite hva som er dine poeng 
 for de er helt ulike mine 
 sĂ„ da fĂ„r du bare ta alt selv da kanskje. Det viser seg at jeg hadde mĂžtt en riktig sĂ„ travel kverulant i denne hendelsen fikk jeg hĂžre nĂ„r jeg kom tilbake pĂ„ jobben. Litt synd pĂ„ fyren, som er sĂ„ manisk at det kan komme til Ă„ Ăždelegge hele dagen for han. Nuvel, jeg tasser videre i mitt litt skjeve trav og legger greia bak meg 
 MEN det irriterte meg en bitteliten smule đŸ€Ź

 

Praktisk talt helg

Billetter til campen pĂ„ Tons of Rock ble langt ut i dag. Det var et salig kaos, og jeg fryktet lenge at det var utsolgt. Som guttungen har jeg lett for Ă„ prĂžve en gang til, det er uaktuelt Ă„ gi opp fĂžr jeg MÅ 
 sĂ„ etter ÂŽente forsĂžk kom jeg gjennom og camp er sikret. Halleluja đŸ„Ž

 

 

 

Vi har gĂ„tt oss en tur til byen i dag. Det er sĂ„ gĂžy Ă„ se hvordan hun fra tur til tur blir flinkere Ă„ lystrer mine beskjeder. Vi sliter fortsatt med Ă„ mĂžte andre hunder, sĂ„ her har vi en jobb Ă„ gjĂžre. Av og til blir hun sĂ„ lykkelig av Ă„ mĂžte mennesker at hun ganske enkelt tar av. MĂ„, bare MÅ hilse og det passer mindre bra for noen. Har sĂ„nn passe kontroll og Ăžver stadig pĂ„ Ă„ bli bedre.

 

 

 

Det er praktisk talt helg, jeg har kjþpt meg sushi og en pose potetgull 
 mitt favoritt knas er Bondens med havsalt fra Rema 1000, ja det blir det fredagskvelden sin det.

Å love en lenger tur til i kveld er i overkant optimistisk i et litt trasig vĂŠr. Skal se om vi lurer oss rundt huset senere 
 mellom Ăžktene pĂ„ TV – Voice fra 20-21 og pause til 21.45, jepp da er det tid til en snartur đŸŸ

Ha en fredelig og god kveld ❀


 vi hþrs 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg