Så er H🤬 løs igjen.

Det kommer jeg ganske snart til. La meg starte med noe veldig mye hyggeligere. 

 

Har hatt noen fine turer med gjester de siste dagene. Det er moro å vise og fortelle litt av det jeg kan om denne rare øya.

Det er stadig mer rein som kommer og det er gøy syns turistene. Så er det like moro å se og høre hva de har opplevd både inne på senteret, og selvfølgelig selve globen. 

 

I går føyk jeg av sted til Alta. Det er godt å komme bort av og til og jeg trengte en porsjon Mitsy med bål og kaffe til. Den beste medisin for mitt litt ustabile humør 🫢

Jeg tror, dersom du fulgte meg i fjor vår / sommer så kjenner du min erfaring med det offentlige systemet og da helsesystemet.

Jeg startet i midten av mars med å gå til legen for å få helse erklæring for førerkort. Fikk kun et år sist jeg fikk fornyet førerkort … denne forb… ms saken har vegvesen hengt seg opp i at er «fali» det. Ja, lege ja. Sist jeg var (i fjor) hos nevrologen sa hun at nå skulle det være greit for legen å skrive ut papirene uten at jeg behøvde å komme til ny undersøkelse på sykehuset. Så sier da lege spria mi at, joda, meg må til nevrologen igjen. Han sendte henvendelse til nevrologisk poliklinikk, og siden det begynner å bli en stund siden jeg var hos lege, ringte jeg sykehuset i går. Og her starter H🤬. MS sykepleier er syk på ubestemt tid, det tilbudet er lagt ned på UNN. Så jeg fikk snakke med en på poliklinikken, som kunne fortelle at det er svært lang ventet tid og trolig time i august / september. Ok … ??? Førerkortet mitt går ut i slutten av juli. Vil det si at jeg må slutte jobben? … stille … ja det ser slik ut sa spetaklet i andre enden. Nå kjenner jeg at min tålmodighet er i ferd meg å ta helt slutt og gå over til VG mat. 

I morgen skal jeg undersøke om jeg kan velge annet sykehus, eventuelt privat. Og om den stakkar nevrologen skrivet ut på mindre en 5 år, har jeg absolutt ingen kontroll på følelsesregisteret og utfall i rare bevegelser … tror jeg. 

Da vil jeg tro vi kanskje høres igjen litt utpå morradagen. Lover å holde deg oppdatert på min erfaring med helse og UNN.

 

Ha en god natt og sov godt.

… vi hørs … 

 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg