Livet smiler tilbake til sola ☀️ Perfekt.

Storefjell, eller Nordkapptrappa som den blir kalt er en så kalt sherpa trapp, som var ferdig i 2023. Den er på 1000 trinn, sånn når det er fritt for sne. La meg si det slik … tror jeg brukte ca 2/3 av tilgjengelige trinn … nei, av synlige trinn.

 

 

 

 

Det var greit mye snø igjen oppover, men på ingen måte uoverkommelig. Labba litt på kryss og tvers, og med snø og bakke + en stk Kenis var det fest for hennes del. Det er altså så morsomt å løpe etter snøballer. 

Jeg vil tro at de aller fleste starter turen fra byen og det ville selvfølgelige være naturlig for meg og ettersom jeg bor en snau kilometer fra startpunkt for turen, men fordi det er asfalt og jeg er svært lite god på å gå asfalt … og denne turen går bratt rett opp med en gang, tok jeg bilene til der grusveien starter. Tilrettelegging for mestring 👍🏻🥾🐾 ja og jeg skulle handle etterpå 🫢 Sola stod på blå himmel, det var et tre/fire varmegrader og selvfølgelig litt vind. Unders på om det noen gang er vindstille i Honningsvåg … helt vindstille. På turen opp ble utsikten bare heftigere og heftigere … 

 

Godt å komme på toppen, ja den siste lille biten lurte jeg på om jeg skulle dropp (10 skritt motbakke 😆) Tok mot til meg å gjorde hele toppen. DET var dumt. For vel oppe på de akk så overkommelige toppen … var det utsikt til EN topp til … litt lengre bort. Joda, jeg var klar over den, så den på kartet før jeg startet turen og var enig med meg selv om at, opp til første, så får jeg se om det er på denne turen jeg går helt bort.

Nordvågen, der veien slutter ca 5 km fra Honningsvåg. Dette er “drabantby” til Honningsvåg og mange herfra jobber i Honningsvåg. Hører sjelden om køer her, det er en god ting 😂

 

 

Å tenke litt på denne måte gir meg muligheten til alltid å nå målet mitt. Jeg vil aldri mislykkes på turene, de blir akkurat til dit jeg kommer og da har jeg fullført. Ingen snakker vi tilrettelegging for å mestre. Det som er gøy er at jeg nesten bestandig overrasker meg selv. Som oftest tar jeg det litt lenger en planlagt. Jeg er på mange måter sterkere en jeg tillater meg å tro … ja eller bare sabla sta. Jo, har litt troa på begge, de får meg ofte dit jeg vil. 

 

På turen tilbake fikk min lille søte førken aldeles dilla i snøen. Det triller snøballer ned skråningen når jeg går og sparker opp snø. Hun, som den «gjeteren» hun er skal samle alle … da mener jeg ALLE. Det er en opplevelse i seg selv å ha denne lykkepilla med på tur 🐾 Ja, jeg vet det er båndtvang, og jeg hadde god kontroll på dyr i nærheten, i tillegg var det absolutt ingenting som kunne ta oppmerksomheten hennes fra sin lidenskap. 

En tur å anbefale dersom du er i Honningsvåg og har litt tid til overs. Jeg brukte litt over to timer på turen, mesteparten opp, og den er ca 3 km tur retur fra parkeringen, 4 fra sentrum. 

 

Ha en strålende dag ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg