Hater når det skjer 😫 God nytt år 🥳

Hater når hva skjer … jo du vet … dersom noe kan gå galt, ja så gjør det nettopp det. Og når noe er for godt til å være sant, ja så er det nettopp det. Kommer tilbake til det om litt.

Først og fremst vil jeg takke hjerteligst for året som er gått, og takk til alle som har gledet meg med å besøke bloggen. Nå ønsker alle et riktig godt nytt år, og håper helse, økonomi, familie, venner, jobb, kjærlighet … ja alt i livet ditt stiger i verdi i år. Så er jeg veldig takknemlig for tilbakemelding om at bloggen min er savnet. Jeg har hatt veldig lite lyst å skrive, men dette hjalp meg å komme i gang. Takk 🙏🏻

 

 

Jobb på søndag … natt til mandag. 

Norslystur med full buss, glade og trivelige mennesker som har lyst å oppleve vidunderet. Vi drar fra byen som avtalt, det sludder og er utrivelig. Setter kursen mot Skibotn og videre mot Kilpis. Det er ofte veldig mye bedre på innlandet når det er dritt ute ved kysten og omvendt. Vi kommer frem, fortsatt litt trasig, men vi har sett stjerner og det er et godt tegn. Tenker at «chasing the light” er helt feil … for denne og neste sesong er sprekkfull av Nordlys nettet, det er skyene som er problemet. Det rette navnet for denne aktiviteten kunne være «chasing the gaps” eller “chasing the sky” . Sånn i det vi skulle reise hjem dukket Aurora opp … og gjett hvem som kom AAAAAALT for sent hjem igjen … 😤

Det var det ene som kunne gå galt … det neste «katastrofen» kan jeg skylde meg selv for … jeg drepte telefonen min i romjula … den trives dårlig under et bilhjul. Takk og lov har jeg forsikring som dekker, så det bar av sted til Telia butikken. Fikk lånetelefon og takk og lov for det … et lite skår i gleden er at det er en iPhone 11, som har ca ingen mulighet til å ta gode bilder av nordlyset … Nå ligger jeg (nesten) på kne hver kveld og håper på mld fra Telia om at jeg kan hente tlf min. Greit å ha med på jobb … siden det er magiske øyeblikk vi jakter på.

Nå må jeg skynde meg å si at jeg har jo fått meg noen koselige bilder allikevel 🤭

 


Har også fått meg tur på dagtid, til sommerøya. Fikk oppdrag for et selskap som heter PUKKA, som også har nordlysturer. Godt å kjøre på dagtid, blir jo litt ko-ko av denne natteranglingen. Den mildt sakt gale guiden som hadde turen dro meg seg intetanende gjester på en vandretur …. i vannet. Er svært glad jeg måtte opp i bussen å hente noe akkurat da 🤣 Morsomt innslag i hverdagen. 

 

 

Det er bare sprette dager med så negative innslag … men jammen sitter disse dagene godt i kroppen. OG telefonen min er fortsatt på rep … ååååå jeg vil ha den tilbake snart 🙏🏻

Så var det helga vi har lagt bak oss. Det ble en del avlysninger og det var så helt greit for min del. En ting er at kjøreforholdene var svært dårlige, noe annet er at når det er ca 1% mulighet for at forventningsfulle turister skal få se nordlys. Vi skal få til mye men klar himmel rår vi lite over. 

I går kveld var forholdene såpass at turene gikk som planlagt. Det ble informert med store røde bokstaver understreket med en tykk strek at det er overhode ingen garanti at vi får se nordlys i kveld. Det var ganske enkelt svært dårlige varsler. Vi satte kursen mot Skibotn og fant et lite glimt av grønt … og det sammen med en haug andre på nordlys jakt. Grønt er grønt for mange … og de smilte avmålt når vi gikk i bussen igjen. Vi bestemte oss for å fyke litt lengre øst, mot finske grensa, og som så mange ganger før … det eksploderte. Jeg har som nevnt fortsatt lånetelefon 🥺 og får litt bilder der etter. Det ble tårer i mange øyne og det var, som vanlig et herlig orkester snorking på turen hjem. Det ble igjen tidlig morgen før jeg var hjemme igjen, men det er nå en veldig så fornøyelig jobb. 

 

KJære Telia … kan jeg få tilbake telefonen min? LOVER å ALDRI putte mobilen under et bilhjul 🙏🏻

 

Ha en knakende fin kveld ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

Gleder meg vildt over at Hver gang vi møtes er tilbake 🫶🏻

2 kommentarer
    1. Godt nytt år! Ja nå lurte jeg virkelig på hvor det hadde blitt av deg 🙂 Så hyggelig at du er tilbake. Håper du får telefonen din oppågå igjen snart. Man blir så hemmet når det er ting som mangler i hverdagen som en bruker mye.

      1. Tusen takk, og riktig god nytt år til deg og dine.

        He he … åsså jeg som missliker denne tlf så innmari. Lydløs når jeg er på tur, glemmer den hjemme, av på natta og helt katastrofe når kamera svikter. Neida ikke avhengig 🥴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg