Funderer av og til for mye … tror jeg går en tur.

Økonomien i Hammerfest kommune er i krise. Det er milliard underskudd, noe må gjøres og innsparinger må skje. Så spør reporter “vil det blir oppsigelser?” “Ikke direkte, men det blir færre av oss”, sa kommunaldirektør Elisabeth Paulsen. Det er høres ut som en avlivings prosess  … siden ingen mister jobben men det blir færre … skummelt. Jeg tenker også på at Hammerfest er i ferd med å ta i bruk det nye sykehuset som det har vært litt støy rundt. Dyrt i utgangspunktet, ligger svært lite sentralt til og diverse overskridelser. Så kommer det på driftskostnader til sykehuset, Melkøya skal elektrifiseres, det kan virke som noen har hatt det veldig travelt med å gjøre Hammerfest til en “storby”. Jeg har absolutt ingen faglig eller forsker kompetanse, jeg bare hører litt hva som skjer og det som kommer opp på nyhetene. Om det skulle være feil og mangler i mine referat så ber jeg om tilgivelse for det, MEN det er jo dette jeg hører, på samme måte som alle andre som får med nyhetene. Dersom jeg kan få dette bildet av det vi blir presentert, vil jeg påstå at det er fler med meg. Er det rart det blir en dram av og til? 🤣

 

I dag er den store bakedager her i huset. Har lovet bursdagskake på jobben i morgen, dvs at marsipankake er “in the making” akkurat nå. Det er også heeeeeelt tomt for knekkebrød, og da må det i ovnen i kveld.

 

 

Kensi har vært på ettårs kontroll i dag. Og jeg blir litt forlegen nå jeg kommer med henne. Hun blir altså så dullet og dillet med, vakre skapningen, vakker hund, blid, trivelig og et yndig ansikt er noen av kommentarene. Jeg har tåler dette dårlig og er sjeleglad for at det er “bare” jeg som forstår det som bli sakt. Det helt utenkelig å leve med den hunden dersom hun viste hva de sa er jeg redd. Hun er definitivt høy nok på seg selv og hadde tatt-av om hun forstod … tror jeg 🤭

 

 

Bake kake dagen må ta en pause av til, for vi må ute en tur. Klokka er 20.20 og det er 15 varmegrader ute, sol fra blå himmel og vindstille. Det blir kveldstur med pelsklingen min. Se på dette da 😍

 

 

Ha en fin kveld ❤️

… vi hørs … 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg