Ego – er det positivt eller negativt?

Har lenge tenkt litt på akkurat den problematikken … som for meg er blitt et lite problem. Hvor egoistisk er jeg … eller er jeg det? tar det helt på slutten … først 😉 jobb, hund og hjelpemidler 👍🏻

JOBB

To dager i ny jobb har gått veldig bra. Var heldig og startet med en herre som i har førerkort fra annet land, men må ta full opplæring for å kunne føre bil i Norge. Høres kanskje dumt ut, for elven har kjørt mye og lenge. Når vi var ferdig med den obligatoriske delen som trinn 4 er, var han strålende fornøyd og satte pris på det han har vært gjennom. Det ble masse nytt og noe korreksjoner i forholdt til hvordan gjøre øvelsene optimalt. Som han sa, det første førerkortet fikk jeg for lenge siden og nesten ingen opplæring. Førerkortet fra land nr to ble kjøpt fra en som kjente en som hadde kontakter på det kontoret der førerkort ble “solgt” og opplæring er fraværende. Morsomt å jobbe med og ettersom eleven har litt erfaring og vet at noen disse løsningene han har hatt, er problematisk. Altså enkelt å gjøre noe med. Vi jobbet litt med disse tingen og la inn øvelser for å få oppgavene på plass, og vips så var det løst.

Å ha denne jobben er noe av det beste som finnes, jobbe med folk, hjelpe til slik at de når sine mål og ute på konstant “tur”. Kontorveggen min er vel en av de mest interaktive kontorveggen som finnes, får med alt av både vær og vind. Herlig.

 

HUND

På torsdag kveld var vi tilbake på valpekurs for å lære mer om disse vanlige og dagligdagse sakene som er så gode å få på plass. Tålmodighet tålmodighet og tålmodighet … hun er så lærevillig og har et inderlig ønske om fornøye når vi jobber … og et minst like stort ønske om å leke med alle andre firbeinte rundt oss. Vanskelig for ei lita frøken å prioriterer dette her.

I går stod utstilling på agendaen, og jeg var litt mer rolig på dette nå som vi har vært på en tidligere. I tillegg er hun blitt mer fortrolig med andre hunder, og det er mye takk til valpekurset. Om det blir flere utstillinger er jeg litt usikker på, men jeg skal ta tak i blant annet rally lydighet og muligens spor. Som eneste hund i rasen ble det beste chodsky valp og HP, i gruppe ble det ingenting og det er nå helt greit. Dommene har skylda 😤 ja for det er alltid dommeren sin skyld … eller? Dommerne for denne utstillingen er dommer for miniatyrhunder, Chodsky Pes er ingen vanlig hunderase og langt fra miniatyr, så alt i alt – vi hadde en herlig dag på utstilling og har fått en haug sosial trening. … pst … dommeren var helt grei hun altså 😁

 

HJELPEMIDDEL

Har vært i kontakt med Tromsø kommune for å få hjelp av ergoterapeut og faktisk fått tilbud om en … snart. Må få ordne på rullestolen min, for den står stille i bilen min … som også står stille for tiden. Den er til ombygging hos Etac Tromsø for å få orden på sittestilling og et par andre ting. Kjenner fortsatt at jeg blir ekstremt forbanna på han der supervillederen som skulle hjelpe meg med utstyret jeg trengte på bilen min i 2016. Jeg måtte ha både det ene og det andre for HAN vist hvordan min sykdom kom til utvikle seg … å jeg kjenner det starter noe ondt i meg når jeg tenker på han. Samme samme det, nå jeg kom inn i systemet i Troms dukket min mann på saken opp fra NAV bilenheten. Han tok et blikk på kjøreposisjonen og kommenterte; du denne stolen ser da skjev ut! Må jo være ubehagelig å sitte i? Ja du, det har jeg forsøkt å fortelle “f ..skapet” i Stavanger … at det må gjøres noe, umulig var svaret jeg fikk. Nå er det slik at jeg må søke ny bli, og tok kontakt med Nav bilenheten for å høre om det kanskje er galt å bruke så mye penger på ombygging når jeg søker ny bil. Nei, det skulle da bare mangle. Bilen skal bygges om slik at du har en brukbar bil til den nye er klar … dersom jeg får … om et par års tid … ok. Takk da levere jeg den til ombygging. Onsdag er Billa ferdig … håper jeg 👏🏻

 

SØNDAGS-SLAPP OG BETENKT 

Søndag, drittvær som i piskende regn, glatte veier, vind … og altså perfekt innevær. Kikket litt rundt om på televisjonsapparatet og tok med meg Hver gang vi møtes fra i går. Karoline Krüger sin dag. Hun har opplevd perioder i livet som ingen burde oppleve. Hennes egen sykdom, mannens ulykke og gjennom det hele skinner den utømmelige respekten og kjærligheten disse to flotte menneskene har for hverandre. Den ærlige måte de snakker om hverandre og gir av seg selv for at den andre skal skinne … og lar det syns. Måten de viser hverandre og alle oss andre hvor godt det kan være å være to i … alt. Misunnelig … nja … positivt i alle fall.

Sånn litt før jeg slutter … har tenkt litt på en følelse jeg sliter med til og fra. Som del av sosiale media på forskjellige fronter, blir vi alle konfrontert med blant annet vanskelige tanker, spesielle meninger, sorger og lykke. Når jeg i grunnen har mer en nok med eget og kanskje unngår å “ta del i” eller besvare innlegg som jeg innlysende ser trenger støtte og hyggelige oppmuntringer, er jeg da en “dårlig” venn? Er det greit om jeg konsentrere meg om å få egen skute sånn passe på rett kjøl? Kjenner at det er greit for meg å trekke meg litt tilbake og jobbe meg gjennom oppgaver, så kan jeg heller komme tilbake og delta med glede og oppmuntring når batteriene mine er ladet. NEI, jeg beskylder ingen for klage og at det er feil å si fra nå de kjenner på at det er vondt, men håper det kan være en lite forklaring på hvorfor jeg, og sikkert mange med meg … uteblir fra kommentarfeltene. Jeg bryr meg og håper jeg kan ta vare på deg, når jeg har fått verden min i rett retning … høres det ut som en god plan?

Ha en riktig fin søndag kveld ❤️

… vi hørs …

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg