Da er det bare å ta fart .. og fatt

Tusen takk for gode ord og tilbakemeldinger MetteJonsteinsdatter, det er så sant som du sier. For å være i stand til å bidra og hjelpe andre må ting være på plass eget liv. Å jeg trenger å høre det, er vel neppe alene om det, og ja “ta først på egen maske, før du hjelper andre” sier flyvertinnen. Jeg har dessverre litt lett for å la det være, for når jeg kjenner at tingene blir vanskelig i egen verden, ja da trår jeg til å hjelper andre. Og når jeg ser på det virker det som om at jeg har enda mer følsomme antenner for andres problematikk, når jeg har greier selv. Merkelig mekanisme det der. Så syns jeg det er lettere å relatere seg til problemer, selv uten å ha opplevd helt det samme, når det er andres vansker. Jeg forstår på en måte hvordan de har det, men slipper å kjenne på egne følelser.

Så er jeg «back on track”, har fått snakket litt både her og der, fikset … eller plassert litt greier der de hører hjemme, tatt et slags oppgjør med et par «kriger» i mitt eget lille hode og funnet rett fokus.
I går var var vi ute hele kvelden uten så mye som et snev av nordlys. Det er første gang denne sesongs at vi drar hjem uten bilde av noe som ligner Aurora.

Så i dag, gode utsikter værmessig og nordlysvarslet var over middels, så vi føyk av sted mot klar himmel.
Det var en sjenert frøken som viste seg, så fader hun.


Vi flytter litt på oss og aktiviteten tok seg opp og økte til et eldorado i bevegelser og farger. Å være ute på tur med turister er og blir en drømmejobb, og jeg håper og tro jeg gjør en god jobb. Å finne stjerner, sprekker i skydekke og endelig å få bevegelse på himmelen … kommer aldri til å slutte å bli betatt av dette fenomenet. En god venn av meg syns kanskje jeg skulle ta affære og starte for meg selv … og kanskje er det noe jeg kunne. Om jeg vil er en annen ting. Trafikksikkerhet og guiding er i mitt hode to kolliderende oppgaver. Nei, jeg forsetter å kjøre jeg, på både natte og dag oppdrag. Tror det er rattet som er min rette plass. Uansett i dag ble det en perfekt dag på jobb 🥰

    

å jammen dukket det opp et slags fjes i nordlyset … to ganger 👆🏻👇🏻 

 

 

Goooood natt ❤️

… vi hørs …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg