25 km på to dager 🥾 #fornøyd

En aldeles fantastisk helg.

LØRDAG gikk ture til Bønntuva, ligger “litt videre” fra toppen av Fløya. Jeg kikket på den toppen når jeg var på Fløya, men lot den være. Det ble litt for langt så den fikk bare vente litt. Lørdag var dagen og det ble en tung tur opp. Funker sånn akkurat passe i motbakker, men kommer da opp. Igjen går jeg å lurer på hvorfor i svarte jeg skal trasse meg opp på sånne topper … 🥴 Hele turen er ca 8 km, og tok snaue 3 timer med pause på toppen. Spørsmålet er altså hvorfor? DERFOR:

 

 

SØNDAG.

I dag ble det sen start. Skodda lå som et teppe helg ned i fjæra til litt etter 12. Da tok sola fatt og “tinte” skodda, det ble godt og varmt … da er det bare en ting som gjelder. Turtøy og gode sko. Lurt litt på å ta det rolig i dag. For gårsdagen var en tanke tøff for både bein og hofter … kjentes det ut som i dag morges. Det er en knallfin tur som gir stort utbytte. Trevarde toppen, som altså inneholder tre varder på tre forhøyninger oppe på “toppen”. Det var veldig godt å gå, og vi koste oss hele runden rundt, men altså 1 times tur, det blir litt i minste laget det da …

 

   

 

Snaue 3 km, selv om det var mye opp … var det fortsatt “krutt” igjen i beina på både Kensi og meg. Været er bare alt for godt til å sitte inne … så jeg fiksa en lett middag og røska bikka ut av sofaen. Opp å hoppe, vi skal på tur. Prestvannet, en helt overkommelig tur å gå, passe mye opp, perfekt for en kveldstur.

Nå har jeg endelig funnet nøkkelen til passering av andre hunder. En av lekene til Kensi er heeeelt uimotståelig i hennes verden. Vifte litt med den og hun overser alle, selv de hunden som er litt pratsomme mot henne. Perfekt. 

 

 

 

Siste innspurt på turen gikk vi ned skibakken, og der er det altså så vanvittig festlig å løpe … weeeee. Noen ganger er det fristende å la den ballen ligge igjen … men stakar, den må nesten få bli med hjem 😆

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har fått disse herlige turene denne helga. Godt å bare kunne labbe i vei, for du vet 😉 liveterbestute  🐾 🥾 ☀️ I min verden er det ingen selvfølge å bare tasse i vei, dette er mat for minneboka mi 🫶🏻

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs … 

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene på Facebook og  Instagram

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg