Ny lærdom, takk til gjestene jeg kjørte.

Perleporten kulturhus rommer et teater, Perleporten kulturbryggeri og Sjøgata Pub som jeg tidligere har omtalt 👇🏻

 

 

På puben kan du smake det lokale ølet som lages her. Dette var informasjon gjestene jeg kjørt i dag kunne fortelle. Det ligger an til er besøk på den puben, for slik jeg forstod hadde mer en en type øl, så her er det bare å finne frem pub-til-pubskoa.

Havila kom sigende inn, som vanlig på formiddagen. Spørsmålet er da om det er turister som ønsker tur til Nordkapp. Været i dag var heller lite innbydende så forhåpningene om tur var heller lave. Sesongen er snart i gang og det vil ta seg opp til noe som ligner kaos har jeg hørt. Vel, da er et bare å ta det helt med ro og vente på stormen 🙃

 

 

Hadde litt tid mellom kjøringene i dag og Honningsvåg overrasker meg stadig med nye momenter jeg tar med meg.

 

Gjesene til oppdraget jeg hadde fått ble hentet på Sarnes, et lite sted der 71 grader nord var en periode. To bygningen som er bygget i tre har form som lavoer. Råflott inne og i flg gjestene mine var det svær hyggelige ansatte, utrolig god mat og en lun og varm atomsfære der. Får håpe jeg kan besøke stedet som gjest en gang.

 

 

Fant nok en “ny” runde på kveldsturen i dag. Et koselig sted helt nede i standkanten. Dette kan bli et fint sted for mange fine bilder tror jeg, og neste hjemme ved det røde huset er det også.

 

 

Det som er helt klart nå er at jeg tar kvelden 😉

God natt og sov godt ❤️

… vi hørs …

 

Tusen takk for at du kikker innom bloggen min. Liker du deg her og tror andre kan være interessert, setter jeg pris på om du deler 😌 Du finner link til blogginnleggene og film snutter jeg tar på turene her: Facebook og  Instagram

 

3 kommentarer
    1. Den puben satt jeg på for et par år siden 😀 Honningsvåg – liten plass med mye spennende – og alt som ligger rundt 🙂 Har kjentfolk/familie der… Herdis Uttakleiv – om du kommer over navnet 🙂

      1. Så gøy. Ja da vet du hva denne lille byen gjør med en … merkelig hvordan den krype under skinnet på en «turist» Hyggelig og hjelpsomme folk, et helt topp humør og naturen … ja det er en drøm for ei dame på sommerjobb 🤗
        Har ikke vært så mye rundt om ennå, vært her i litt over ei uke, og det har vært fult opp med nye greier på jobb … og bolig. Skal huske navnet og er det plutselig der, så hilser jeg fra deg 👋🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg